dijous, 27 de setembre del 2012

Alacant es mobilitza en solidaritat amb la Vaga general a Euskal Herria





Més de 500 persones es van manifetsar ahir a Alacant en solidaritat amb la Vaga General a Euskal Herria i en reclam d’una nova vaga general en el marc de la jornada de lluita anticapitalista convocada  a la ciutat per l’Espai Crític Assembleari, que agrupa els col·lectius anarquistes de la ciutat i el 15M. A la mobilització se sumà, així mateix, la Plataforma de Lluita Contra les Retallades, que agrupa les organitzacions anticpaitalistes i de classe de la ciutat com ara el PCPE-CJC, Endavant, Arran, els Comitès per la Unitat de Classe, l’Assemblea de Treballadors per la Vaga General i l’Associació d’Amistat amb Cuba. La Plataforma de Lluita Contra les Retallades mobilitzà un nombrós, unitari, digne i combatiu bloc, que no deixà de cridar al llarg de tot el recorregut uni"unitat popular contra el capital, "la crisi dels banquers, que la paguen els rics, i no la classe obrera", "la reforma, les retallades, les aturarem amb la vaga" o "contra les retallades i la precarietat, vaga vaga vaga general".

Les convocatòries de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades continuaran la setmana vinent, amb una xarrada dimarts 2 d'octubre sobre la sanitat pública i una concentració el dimecres, en el marcd e la setmana europea de lluita per la sanitat i la jornada de lluita convocada per la Federació Sindical mundial.

dissabte, 22 de setembre del 2012

Alacant: massiva mobilització en defensa de l'ensenyament públic


15.000 persones s'han manifestat hui dissabte pel centre d'Alacant per tal d'exigir més inversió i la fi de les retallades en educació. Amb aquesta primera mobilització del curs a la ciutat d'Alacant, s'inicia una tardor calenta en previssió de les contónues retallades socials i laborals que tant el govern espanyol com l'autòmic cotinuen aprovant setmanalment. L'inici del curs escolar ha palesat la greu situació dels serveis públics en general i de l'educació en particular, amb 20.000 alumnes afectats sense professorat a les comarques d'Alacant. A la multitudinària marxa s'han sumat amb pancarta i blocs propis les organitzacions anticapitalistes de la ciutat, com ara els CUO, els PCPE-CJC, la CGT i l'Esquerra Independentista (Endavant, Arran i Sepc), que han estat els més combatius i cridaners al llarg de l'hora i mitja que a durat la convocatòria.

Aquesta primera manifestació del curs a la ciutat tindrà la seua continuació el proper dimecres 26, on a partir de les 20:00 des de la Plaça de la Muntanyeta diverses organitzacions han fet una crida a la mobilització anticapitalista i en suport a la Vaga General a Euskal Herria.

divendres, 20 de juliol del 2012

Alacant avança cap a la Vaga General

Milers de persones es van manifestar ahir dijous 19 de juliol pels carrers cèntrics d'Alacant en resposta a les retallades socials i laborals aprovades pel govern espanyol, i en defensa dels drets socials i laborals de les classes populars. La marxa, que ocupà tot el seu recorregut, amb el carrer General Marvà, l'avinguda d'Alfons el Savi i la Rambla plenes a vesar, es transformà de l'habitual processó a una mobilització amb gran combativitat, predominant els crits i les consignes conra les polítiques neoliberals del govern espanyol i de la Unió Europea. Els sindicats oficialistes van xifrar l'assistència en 70.000 persones, mentres que la Policia Nacional la rebaixava a 35.000.

Amb aquest enorme èxit, la classe treballadora de la ciutat i de les comarques veïnes donava la seua empenta a l'objectiu principal de la marxa, que a banda de la protesta tenia una perspectiva més ampla: la d'acumular forces per a la convocatòria d'una nova Vaga General al setembre.

Les organitzacions de classe de la ciutat eixiren al carrer amb compromís i combativitat, com ara els nombrosos blocs del PCPE-CJC i de l'Esquerra Independentista (Endavant, Sepc i la nova organització de joves, Arran), i la digna i consolidada presència dels CUO, els Comitès per a la Unitat Obrera, que passa a passa van assentant el seu treball de base. "Hi ha solució, eixida de l'euro, l'OTAN i la Unió", "Visca la lluita de la classe obrera", "Som la força, som el treball, vaga vaga vaga general", varen ser algunes de les consignes més repetides en les dues hores que durà la mobilització. També la CGT participà, darrere una pancarta que cridava "ni rendir-se ni pactar, és hora de lluitar".

 


dilluns, 16 de juliol del 2012

Manifestació contra les retallades i en defensa dels drets socials i laborals

Després de les agressives retallades del capital contra els drets de les classes populars, les organitzacions de classe de la ciutat han convocat una nova manifestació en defensa dels drets socials i laborals de la classe obrera.


Dijous 19 de juliol, 20:00h, escales del Jorge Juan

dijous, 12 de juliol del 2012

Concentració solidària amb les miners en lluita

Centenars de persones es van solidaritzar ahir amb la lluita que els miners estan desnvolupant des de fa mesos per la supervivència dels seus llocs de treball, i que va tenir en la finalització a Madrid de la Marxa Negra una de les seues fites més trascendentals. Convocades per la pràctica totalitat de les organitzacions de classe que treballen a Alacant, així com algunes organitzacions socialdemòcrates, les quasi 300 persones concentrades a la Plaça de la Muntanyeta traslladaren el seu alé solidari i de classe.

La llarga i ferma lluita dels miners de les diferents conques ha demostrat que només hi ha una via per a la classe obrera: l'organització de classe, la lluita constant i la proposta econòmica, social i política que confronte al capitalisme, el socialisme.

En el dia que el govern espanyol anunciava noves i dramàtiques retallades que afectaran de ple les condicions de vida de les classes populars, en el dia que els miners demostraren que la unitat de classe és possible i, realment, l'instrument més poderós per fer front a les agressions del capital, s'anunciaren noves convocatòries de lluita: serà el dijous 19 de juliol.


dijous, 5 de juliol del 2012

Alacant es mobilitza en solidaritat amb els miners en lluita


S'intensifica la política de retallades a Alacant

Els gestors del capital continuen, amb l'inici de l'estiu, la seua política de retallades socials i laborals. fa pocs dies, els responsables governatius informaren que, de cara al nou curs escolar, s'eliminaran 210 aules, 82 a Primària i 130 a Secundària i Cicles Formatius, cosa que permetrà, entre d'altres coses, acomiadar 400 docents. 

El transport públic a la comarca de l'Alacantí també es veurà afectat per les retallades. Les línies 34L (Universitat-Mutxamel-Sant Joan-Hospital) i 20C (Hospital-El Campello) han augmentat de tarifa i no accepten el bonobus, i la línia 9 ja no arriba fins l'estació d'autobusos.

Així mateix, 4000 places en centres de majors seran retallades, i s'exclou de les ajudes als depenents moderarts. Tot això, la setmana en què han pujat la llum, el gas i l'IVA reduït i superreduït.

diumenge, 17 de juny del 2012

La solidaritat de classe és l'aliment de la lluita

Convocades pel Moviment de Resistència Global, una cincuentena de persones es van concentrar ahir a Alacant per trasladar las centenars de repressaliats per la lluita obrera la seua solidaritat de classe. Baix el lema Ni retallades ni repressió, la plaça de la Muntanyeta, al davant de la Subdelegació del Govern, fou l'escenari de la darrera mobilització anticapitalista a la ciutat. Després de dures setmanes al Principat, al País Valencià i a Mallorca, amb detenciones, multes, pròxims judicis, vexacions, empresonament de diversos companys, i amb el rerefons de la digna i criminalitzada resistència de la mineria i del transport asturià, el Moviment de Resistència Global d'Alacant volgué denunciar la ràtzia repressiva, el caràcter selectiu d'aquesta i la persecució de totes les persones que lluiten.

dissabte, 16 de juny del 2012

La Plataforma de Lluita Contra les Retallades es reafirma en el seu compromís de lluita i organització de classe

Amb un acte polític realitzat a la Plaça de Magallanes del popular barri de la Florida, la Plataforma de Lluita Contra les Retallades reafirmà el seu compromís de lluita i organització de classe. Després de diversos dies d'intensa agitació al barri, instal·lant durant tres dies diverses taules informatives i arreplegant centenars de signatures contra les retallades i privatitzacions i en defensa dels serveis públics, la Plataforma realitzà un seriós acte polític al centre del barri. Les diverses organitzacions que conformen la Plataforma (Endavant, Maulets, Pcpe, CJC, Associació d'Amistat amb Cuba, Assemblea de Treballadors per la Vaga General, Comitès per la Unitat Obrera i Esquerra Unida) havien realitzat diversos panells informatius sobre els atacs del capital a la sanitat, l'educació, els drets laborals, o la repressió, que van instal·lar al voltant de la plaça. 

L'acte va començar amb un vídeo que recollia diversos testimonis del veïnat del barri de la Florida sobre la crisi que estem patint la classe treballadora; seguidament, diversos membres de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades explicaren l'origen, funcions i activitats de l'organització, feren un repàs a les causes de la crisi capitalista, i incidiren en la necessitat de la lluita, l'organització de classe, i el derrocament del capitalisme front a la crisi del capital. Al llarg dels parlaments s'insistí en la necessitat de la solidaritat de classe, convocant a la concentració convocada per a hui dissabte pel Moviment de Resistència Global en solidaritat amb totes les persones repressaliades pel seu activisme polític.

Les estrofes de la Internacional serviren per a donar pas al grup de Hip Hop G90 Bolxevic, que des del Vinalopó volgué contribuir en l'acte amb les seues lletres combatives, internacionalistes i de classe, aportant una forta dosi de moral i il·lusió militant a les desenes de persones participants en l'acte.

dimecres, 13 de juny del 2012

dissabte, 9 de juny del 2012

Noves mobilitzacions a Alacant


Una nova onada militant començarà la propera setmana a la ciutat d'Alacant. Diverses organitzacions anticapitalistes han decidit mantenir la tensió mobilitzadora degut a les contínues agressions del capital. Amb una reforma laboral que continua fent estralls entre les treballadores, retallades en els serveis públics, i la immediata perspectiva del salvament financer de la Unió Europea i del FMI, la classe treballadora ha de continuar en la lluita per l'organització de classe i la construcció del socialisme.








  • Dimecres 13 de juny: a partir de les 19:00, la CGT convoca una concentració en contra de la crisi, davant del Banc d'Espanya (Rambla)
  • Divendres 15 de juny: a partir de les 20:30, la Plataforma de Lluita Contra les Retallades ha organitzat una activitat política a la plaça de Magallanes (barri de la Florida), en defensa dels serveis públics i contra les privatitzacions
  • Dissabte 16 de juny: a partir de les 20:30, el Moviment de Resistència Global d'Alacant ha organitzat una concentració solidària amb les desenes de persones repressaliades en les darreres setmanes a causa de la seua lluita anticapitalista.

dilluns, 7 de maig del 2012

Desenes de persones tornen a marxar contra les retallades

Darrere d'una pancarta on es podia llegir "Les retallades continuen, la lluita també", i portant una gran quanitat de cartells, desenes d'integrants de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades van marxar el passat dissabte 5 de maig pels carrers dels populars barris dels Àngels, Carolines i el Pla per tal de protestar contra les retallades, les privatitzacions, i en defensa dels serveis públics. Després del 1r de maig més multitudinari i combatiu dels darrers anys, els convocants pretenien mantenir les mobilitzacions als barris populars, i portar allà on viuen les principals afectades per la crisi capitalista la seua laternativa política i organitzativa; en aquest sentit, milers de persones pogueren rebre de primera mà la proposta de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades, repartint d'una gran quanititat de pamflets o cridant contínuament consignes en defensa dels llocs de treball, contra les retallades en sanitat i educació, o reclament la mobilització popular. La marxa conclogué a la Plaça manila, on a banda de llegir el manifest de la Pltafaorma s'instal·la una taula per a arreplegar signatures contra les retallades, que seran lliurades a la Subdelegació del Govern.

dijous, 3 de maig del 2012

dimarts, 1 de maig del 2012

Milers de persones a Alacant en un 1r de Maig combatiu

Milers de persones s'han manifestat aquest 1r de Maig als carrers d'Alacant, en un fort ambient combatiu. Les organitzacions de classe de la ciutat, agrupades al voltant de la PLataforma de Lluita Contra les Retallades, han marxat pels carrers del centre urbà cridant consignes contra la reforma laboral, per l'organització obrera, contra el pacte social, i responsabilitzant els rics, els bancs i l'oligarquia de la crisi del capital. Pancartes de les diferents organitzacions que confornen la Plataforma s'han anat situant entre l'important bloc que han conformat les organitzacions anticapitalistes d'Alacant, com ara l'Assemblea de Treballadores per la Vaga General, els Comitès per la Unitat Obrera, l'Associació d'Amistat amb Cuba Miguel Hernández, el PCPE-CJC, l'Associació veïnal de Divina Pastora, i l'Esquerra Independentista, integrada per Endavant, Maulets i el Sepc. Darrere d'aquest nombrós bloc de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades s'han situat les pancartes i membres de la CGT, amb un cridaner i concorregut seguici. Eles integrants de la Plataforma han conclòs la manifestació amb la lectura del manifest, i convocant a la propera jornada de lluita, el dissabte 5 de maig, amb una nova marxa popular contra les retallades i la reforma laboral que recorrerà els barris del Pla i Carolines.