dimarts, 28 de febrer del 2012

divendres, 24 de febrer del 2012

Diisabte 3 de març: nova marxa contra les retallades a Alacant

La Plataforma de Lluita Contra les Retallades ha convocat una nova mobilització contra les retallades i en defensa dels drets de les treballadores. El dissabte 3 de març es realitzarà una nova marxa popular, que s'iniciarà a les 11:00 des de la parada del Tram del bulevar del Pla (davant de Correus) i, seguint el traçat de la línia 2 del Tram, acabada i sense utilitzar, finalitzarà al barri de Verge del Remei.

La Plataforma de Lluita Contra les Retallades vol tornar a denunciar en aquesta nova mobilització els continus atacs del capital contra els serevis públics. la línia 2 del Tram, pagada amb diners públics, porta des de l'estiu finalitzada però sense ús ja que la Generalitat vol privaitzar la seua gestió. El barri d'extracció obrera de Verge del Remei va veure els darrers dos anys com arribaven una sèrie d'infrastructures a partir del Plan E (entre elles, una piscina finalitzada) que a hores d'ara no s'han obert al públic per una suposada falta de fons.
Marxa Popular
Contra les retallades
Per les vies de la Línia 2 del Tram

dissabte 3 de març, 11h
Eixida: parada Tram del Bulevar del Pla (davant de correus)





Concentració en defensa dels serveis públics a Alacant

Una trentena d'activistes de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades es van concentrar ahir a Alacant seguint la convocatòria internacional de la Federació Sindical Mundial en defensa dels serveis públics. Mentres un grup se situava a les portes de l'Hospital General d'Alacant, un segon grup d'activistes es va desplaçar fins a la propera plaça d'Amèrica; als dos llocs, es van repartir centenars de manifestos de la jornada, on es defensaven els serveis públics com a instrument d'igualtat social i es denunciaven les contínues retallades del capital i la nova reforma laboral. Els i les integrants de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades, formada pel PCPE, CJC, Assemblea de Treballadors per la Vaga General, Esquerra Unida, Associació d'Amistat amb Cuba, Maulets i Endavant, portaven diferents cartells de denúncia del sistema capitalista.

Així mateix, la Plataforma va aprofitar aquesta convocatòria per a anunciar la propera mobilització que realitzarà, una marxa en reclam de l'ú
s i de la gestió pública de la línia 2 del Tram i en defensa dels serveis públics.


diumenge, 19 de febrer del 2012

Milers de persones contra la Reforma Laboral

Milers de persones s'han manifestat aquest matí de diumenge pels carrers d'Alacant per protestar contra la recentment aprovada Reforma Laboral i en defensa dels drets de les treballadores. La pèrdua de drets laborals, l'acomiadament lliure, l'eliminació de la negociació col·lectiva, la baixada dels salaris, l'augment de l'atur i les contínues retallades en els serveis públics han motivat a omplir els carrers de la ciutat, per tercera vegada al llarg del darrer mes. Entre 25.000 i 40.000 persones, segons diverses fonts, han fet front al carrer a les noves mesures antiobreres.

Els col·lectius anticapitalistes de la ciutat, agrupats al voltant de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades, han participat amb combativitat i fermesa en la convocatòria. A la manifestació s'han vist pancartes d'EU, el PCPE i l'Assemblea de Treballadores per la Vaga General, així com la presentació dels Comitès per la Unitat Obrera, una nova proposta d'acció i organització del classe, fent totes elles contundents referències a la necessitat de convocar sense excuses ni dilacions una nova Vaga General que tombe els atacs a les condicions de vida de les classes populars.
Mani contra la Reforma Laboral 19-II12

dijous, 16 de febrer del 2012

Un febrer de retallades i de mobilitzacions

A les diferents retalladades socials impulsades pels governs autonòmic i estatal, i a la Reforma laboral recentment aprovada, les treballadores d'Alacant i la resta del País Valencià estan responent amb un notable increment de la lluita, l'organització i la mobilització. Aquest mes de febrer s'està caracteritzant per l'impuls de lluites sectorials, fonamentalment en l'àmbit de l'educació i la sanitat: tancaments a centres de treball, concetracions cada dijous, pancartes a les portes dels centres, assemblees informatives, repartiment de propaganda, vaga d'estudiants...En les properes setmanes, aquesta lluita conitnuarà i s'incrementarà, si cap:

Dissabte 18, a partir de les 20:30. Al Centre Social Acontracorrent. Sopar de disfresses, a benefici de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades.

Diumenge 19, a les 12.00, a les escales del Jorge Juan. Manifestació contra la Reforma Laboral.

Dijous 23, a les 19:00, a la porta de l'Hospital general. Concentració en defensa dels serveis públics i dels drets de les treballadores, en el marc de la jornada internacional de lluita promoguda per la Federació Sindical Mundial.

Dissabte 3 de març, a les 11:00, a la porta de Correus del Bulevar del Pla. Marxa popular contra les retallades.

dissabte, 4 de febrer del 2012

Ni reformes ni retallades: més atur al llarg del 2011

L'Enquesta de Població Activa publicada el passat 27 de gener torna a mostrar la dramàtica situació del conjunt de les treaballadores a les comarques d'Alacant i al País Valencià. Si bé en alacantencrisi utilitzem mensualment les dades del Servef, la informació que proporciona l'EPA és molt més precissa. Si bé el Servef dóna dades de le ciutats, pobles i comarques, només són relatives als demandants actius de treball: és a dir,només compatbilitza les treballadores que acudeixen a les seues oficines a inscriure's. L'EPA, pel contrari, proporciona la quantitat total d'aturats i en fa un desglosse per sexes, però només trimestralment i a nivells provincials, autonòmics i estatal.

En qualsevol cas, les recents dades publicades per l'EPA demostren la profunditat de la crisi capitalista i l'efecte negatiu que retallades socials, reformes laborals i ajudes públiques a la banca han tingut sobre la creació d'ocupació. L'atur, així, va crèixer en el País Valencià en 2011 un 11'36% (65.400 noves aturades). Les dades són aquestes:

Comarques d'Alacant: 242.000 aturades. Taxa d'atur del 26'47
Comarques d'Alacant: 103.500 dones aturades. Taxa d'atur femení del 26'24%
País Valencià: 641.300 aturades. Taxa d'atur del 25'45
País Valencià: 283.200 dones aturades. Taxa d'atur femení del 25'10%

dissabte, 28 de gener del 2012

Alacant en defensa del transport públic

La Plataforma de Lluita Contra les Retallades ha realitzat hui dissabte 28 de gener una acció informativa en defensa del transport públic i contra l'augment del preu dels autobusos urbans, interurbans i del tramvia. Una vintena d'activistes han cobert les principals línies i barris populars de la ciutat, repartint propaganda als eixos viaris del C/Sant Vicent-Calderon, del Mercat-Alfons el Savi, de l'Avinguda d'Oriola i de l'Avinguda de Novelda. Les integrants de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades han repartit un miler de pamflets i han penjat a les marquesines de les parades del bus cent cartells denunciant els abusos contra la classe obrera que suposen l'augment d'entre el 8% i el 22% del preu dels viatges i dels abonaments.

divendres, 27 de gener del 2012

Massiva manifestació contra les retallades del capital

Milers de treballadores van secundar per segona vegada en la mateixa setmana la convocatòria de mobilització contra les retallades socials i laborals plantejades pel capital. Després de la massiva marxa dek dissabte passat, de nou al voltant de 50.000 persones es tornaren a mobilitzar seguint el mateix recorregut, des de les escales del Jorge Juan fins la Casa de les Bruixes, seu de la delegació de la Generalitat Valenciana.

Aquesta nova mobilització venia precedida d'una intensa setmana de lluita, amb tancaments a instituts, concentracions a les portes dels centres escolars, pancartes a col·legis i instituts, així com protestes a les portes, també, dels centres sanitaris, demostrant que amb una proposta clara de mobilització i lluita, i davant els ferotges atacs del capital, la classe obrera és capaç de respondre amb contundència i dignitat.

Els integrants de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades (PCPE, CJC, Endavant, Maulets, Assemblea de Treballadores per la Vaga General i Associació d'Amistat amb Cuba) tornaren a participar d'aquesta mobilització, amb contínues consignes contra l'Europa del Capital (la Unió Europea ens explota i ens saqueja), les retallades (Contra les retallades i la precarietat, vaga vaga vaga general) i la lluita obrera (unitat popular contra el capital). Els militants anticapitalistes es manifestaren en aquesta ocasió darrere la pancarta de l'Assemblea de Treballadores per la Vaga General, que denunciava que "concertar és privatitzar, privatitzar és furtar", i ja es preparen per al repartiment de propaganada i l'ació informativa convocada per al proiper dissabte en defensa del transport públic.

diumenge, 22 de gener del 2012

Milers de persones en defensa de l'ensenyament públic

Milers de persones, 50.000 segons els mitjans de comunicació del capital, es van manifestar ahir dissabte 21 de gener als carrers d'Alacant en defensa de l'escola pública i contra les retallades en educació. Després d'una setmana calenta, amb l'escàndol mediàtic que va suposar el tall de llum a l'IES Jorge Juan i la precària situació tant educativa com de funcionament diari que pateixen els centres educatius a causa de les contínues retallades, sumada a les mobilitzacions del dijous del sector educatiu, van propiciar una massiva participació a la marxa. A la protesta van participar totes les organitzacions que formen part de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades, com ara el PCPE-CJC, Endavant, Maulets, l'Assemblea de Treballadors per la Vaga General i l'Associació d'Amistat amb Cuba Miguel Hernández, així com la resta d'organitzacions anticapitalistes de la ciutat, com ara la CGT.

Després de les retallades socials impulsades pels governs estatal i autonòmic, també l'Ajuntament d'Alacant ha seguit el mateix camí, rebaixant substancialment el salari dels seus treballadors en eliminar 1 de les 14 pagues anuals, així com reduint en 350.000 euros els pagaments als centres escolars en concepte de despesses de funcionament, al mateix temps que augmentava en 750.000 euros la contracta a Enrique Ortiz per la neteja dels mateixos centres escolars que netejava el curs passat, enriquint l'empresari i permetent, de retruc, que l'Hèrcul·les haja realitzat un nou fitxatge.

Les mobilitzacions en defensa dels serveis públics i contra les retallades continuaran el proper dijous 26, a partir de les 18:30 des de les escales del Jorge Juan.

dimecres, 18 de gener del 2012

Continuen les mobilitzacions contra les retallades

Després de la mobilització realitzada per la Plataforma de Lluita Contra les Retallades aquest passat dissabte, els propers dies les treballadores continuaran al carrer en defensa dels serveis públics. Aquest dissabte 21, a partir de les 18:00h, una manifestació en defensa de l'educació pública eixirà des de les escales del Jorge Juan. La dramàtica situació de l'escola pública, amb contínues retallades i empitjorament, s'ha vist agreujada aquesta darerra setmana, quan Iberdrola va tallar el dilluns la llum a l'Institut Jorge Juan, i en altres instituts de la comarca on la Conselleria no està enviant substituts al professorat de baixa.

Després de la mobilització del dissabte, el dijous 26 a les 18:30 una nova marxa eixirà des de les mateixes escales del Jorge Juan. En aquesta ocasió, es protestarà contra les retallades i en defensa dels serevis públics. També les treballadores de sanitat estan mobilitzant-se setmanalment, amb concetracions d'una hora cada dijous.

Finalment, la pròpia Plataforma de Lluita Contra les Retallades realitzarà una acció informativa el dissabte 28 de gener en defensa del transport públic i contra la pujada de les tarifes.

dissabte, 14 de gener del 2012

Desenes de persones es mobilitzen en defensa dels serveis públics

Al voltant de 120 persones han secundat aquest dissabte a Alacant la convocatòria de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades per tal de manifestar-se en defensa dels serveis públics i contra les retallades i les privatitzacions. La Marxa Popular organitzada per la plataforma anticapitalista ha recorregut els principals carrers dels barris de Ciutat d’Asís i la Florida enmig de continus crits contra els responsables de la crisi (banquers, especuladors, polítics del capital) i en defensa dels interessos de la classe obrera.
La Plataforma de Lluita Contra les Retallades està formada pel PCPE, els CJC, Endavant, Maulets, Assemblea de Treballadors per la Vaga General i Associació d’Amistat amb Cuba. Pròximament es reincorporarà a aquesta plataforma unitària de classe Esquerra Unida. Divendres passat els integrants de la Plataforma van situar quatre paradetes informatives als barris de Ciutat d’Asís i la Florida per tal de recollir signatures contra les privatitzacions, en una campanya iniciada fa dos mesos i que porta prop de 1000 arreplegades.
La Plataforma ja ha anunciat que continuarà la seua lluita al carrer els propers diez, convocant una acció informativa el dissabte 28 de gener per denunciar la pujada del preu del transport aprobada recentment per l’Ajuntament d’Alacant.

dimarts, 3 de gener del 2012

Pugen el preu del transport públic

L'Ajuntament d'Alacant i l'Agència Valenciana de Mobilitat han realitzat, al llarg de les darreres setmanes, un nou atac contra les classes populars. Els dos organismes públics han decidit castigar les treballadores augmentant desorbitadament el preu del transport públic, diners que serviran per a finançar l'Ajuntament d'Alacant. En definitiva, seran les classes populars usuàries del transport públic les que novament financen les veleitats de l'alcadessa de la ciutat, desesperada en la búsqueda de fons. Enlloc d'augmentar els impostos als qui més tenen, les institucions tornen a fer caure el pes de la recaptació sobre les classes populars, jubilats i joventut. Amb aquesta nova pujada del preu del tranport públic, el preu dels busos rojos (urbans), blaus (comarcals) i tramvia quedarà de la següent manera:

Bitllet ordinari: 1'40€ (+12%)
Abonament 10 viatges: 7'85 (+8%)
Abonament Jove 30 viatges: 21'20€ (+22%)
Abonament gratuït majors de 65 anys: 12 viatges (-78 viatges)

dijous, 29 de desembre del 2011

Gener de mobilitzacions contra les retallades

La Plataforma de Lluita Contra les Retallades va acordar aquesta setmana el seu calendari de lluita i mobilitzacions per al pròxim mes de gener, vista la necessitat de donar una resposta organitzada i en clau de classe i transformadora a les retallades socials que estan parint els diferents governs del capital. Les diverses organitzacions anticapitalistes que de moment s'agrupen al voltant de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades (Pcpe, CJC, Endavant, Maulets, Assemblea de Treballadores per la Vaga General i Associació d'Amistat amb Cuba Miguel Hernández) han previst un intens calendari que visualitze l'oposició de classe a les contínues agressions del capital, i estructure una oposició obrera als intents de l'oligarquia de fer pagar la crisi a les treballadores. Així, el mes de gener realitzaran les següents mobilitzacions:

Divendres 13, a partir de les 17:30: taules informatives i recollida de signatures als barris de la Florida i Ciutat d'Asis, en defensa dels serveis públics i contra les retallades i privatitzacions.

Dissabte 14, a les 11:30 a la Plaça de Ciutat d'Asís. Marxa popular en defensa dels serveis públics i contra les retallades. Posteriorment, es realitzarà un dinar de germanor per a recaptar fons per a la Plataforma.

Dissabte 28. Accions informatives en defensa del transport públic i contra la pujada del preu del transport públic a la comarca.

dimarts, 20 de desembre del 2011

Vaga a Esabe neteja

Les treballadores d'Esabe netejes, que té la contracta de neteja a l'Hospital General d'Alacant, van convocar el passat 15 de desembre una vaga indefinida per tal de reclamar els salaris adeutats per l'empresa. ja és la segona convocatòria de vaga, i si la primera va ser desconvocada per les promeses de l'empresa, ara les treballadores s'han decidit a mantenir-se fermes davant els incompliments. L'empresa deu la nòmina de novembre i els endarreriments de 2010 i 2011, i temem no cobrar ja que la contracta finalitza en fenrer, amb la possibilitat de quedar-se al carrer i sense cobrar.