divendres, 6 de febrer del 2009
180 treballadores d’Agost, en risc de perdre la seua feina
dijous, 5 de febrer del 2009
Què és la crisi per a mi?
Vicent Rodríguez i Payà, afiliat a la COS.
La crisi és per a mi: veure el que li ha passat a un company de treball (Paco) ecuatorià. Davant la reducció del poder adquisitiu i la carestia de la vida, és va veure impossibilitat a fer front a la seva hipoteca. Va intentar una serie de solucions (llogar el pis, reducció de la quota hipotecaria, etc.etc.) sense donar cap de fruits, Va parlar amb la entitat bancaria, va exposar el problema i acaba cedint el pis al banc. (donant-li aquest garanties de que se havia acabat el problema) Alena tranquil i a continuar treballant. Han passat dos mesos i ara l'entitat li reclama 75.000€, diferencia entre el preu de la subhasta del pis i el crèdit hipotecari existent. Ara es veu al carrer, i amb un deute de 75.000€. Company amb tota la seva vida sense alçar el cap!!!!
La crisi és per a mi la història de Juanjo, un altre company de treball que es va girar un turmell. Va suportar el dolor dues hores fins acabar la jornada. A l'endemà,turmell inflat i sense poder caminar. L'encarregat el va enviar a la mútua: una setmana de baixa. El patró, males cares, sermó i reprotxes per anar a la mútua i no al metge de capçalera. Va tornar a la setmana al treball. Un dilluns a les vuit del matí. A les cinc de la vesprada, arriba el patró i el acomiada. Justificació: No hi ha feina. No s'ho creu ningú, l'obra encara està a meitat d'acabar. Company en l'atur i sense dret a cap prestació .
La crisi és per a mi la situació en la qual es troba Graziela, els seus fills i la seva nora, prenyada de vuit mesos. Argentins veïns d'Alacant. De tindre feina els quatre a no tindre cap de ells, i sense cap tipus de prestacions. Dos fills han marxat cap a Barcelona a buscar feina, sense trobar-la encara. La meva dona, la va haver de acompanyar la setmana passada als serveis socials, perquè no tenen, literalment res que menjar, ni diners per a pagar les medecines. Família de treballadors en la misèria!!!
La crisi és per a mi tindre una dona amb moltes ganes de treballar i sentir-se realitzada, fer nombrosos cursos del Servef, preparar-se pel mon laboral, i no servir de res, no trobar cap feina per ser dona i major de 45 anys. Companya frustrada i negada com a ésser social.
La crisi és per a mi demanar un augment de sou després de quatre anys sense tindre-lo i aconseguir com a contestació: que sóc un malgastador i que si no estic content n'hi ha una llarga cua de gent a l'atur esperant la meva feina. Company abatut i amb ràbia continguda .
Tot açò i una sèrie interminable d'històries paregudes és la crisi per a mi, que es resumeix en afronts, patiments, misèries, humiliacions i explotació.
Alce la veu i amb tota la meva ràbia continguda dic: NO.
No més afronts, no més patiments, no més misèries, no més humiliacions, no més explotació. Ni per a mi, ni per la resta de germans de classe.Hem de crear i escampar llaços de solidaritat entre nosaltres. Ajuntem forces i creem un bloc compacte contra els nostres enemics de classe: l'explotadora classe burgesa. Alcem al vent tot el nostre clamor, tota la nostra força reprimida.
VISCA LA SOLIDARITAT OBRERA!!!!
VISCA LA LLUITA REVOLUCIONARIA PROLETARIA !!!!
VISCA LA CLASSE OBRERA!!!!
dimecres, 4 de febrer del 2009
L'atur manté el seu vertiginós creixement
L’expulsió de treballadores del mercat laboral ha afectat aquest mes de gener, com és habitual, a tots els sectors econòmics: agricultura (504 nous aturats), indústria (1136), construcció (1467), serveis (6657) i nous aturats sense ocupació anterior (878). Al mateix temps, 54.000 aturats de les comarques del sud no cobren cap tipus de prestació, el que suposa el 34% del total.
La situació al conjunt dels Països Catalans continua sent dramàtica. Al mes de gener, 64.695 persones van ser expulsades dels seus llocs de treball, el que suposa un augment del 5’9% respecte al mes de desembre. Ja són 919.049 les catalanes aturades: 74.447 a les Illes Balears i Pitiüses, 455.757 al Principat i 388.845 al País Valencià. Amb les dades de la Franja d’Aragó i de la Catalunya Nord, que cap organisme oficial facilita, la quantitat d’aturades al Països Catalans podrien arribar al milió de persones. Tots els sectors econòmics es van veure novament afectats en aquest primer mes de 2009: agricultura (1.983 nous aturats), indústria (10.902), construcció (7259), serveis (41.111) i nous aturats sense ocupació anterior (3.440).
Del total d’aturats als Països Catalans, un 26’4% no reben cap tipus de prestació per desocupació (Prestació Contributiva, Subsidi o Renda Activa d’Inserció), quedant totalment desprotegits davant la crítica situació econòmica que afecta al conjunt de les treballadores.
dimarts, 3 de febrer del 2009
Els bancs continuen enriquint-se a costa de les treballadores
Malgrat la crisi econòmica que vivim les treballadores dels Països Catalans i del món, les principals entitats bancàries que operen al nostre territori continuen aconseguint beneficis escandalosos. Si bé la crisi financera ha fet reduir el marge de beneficis respecte als anys anteriors, els bancs i caixes mantenen els seus fabulosos ingressos. El Grup Santander guanyà en 2008 8.876 milions d'euros un 2'03 menys que l'any l'anterior); el Bbva, 5.020 (-18%), i La Caixa, 1.800 (-27%). El Banc Popular aconseguí uns beneficis de 1.052 milions d'euros, el Banc de Sabadell 674, Bancaixa 491 i la CAM 390 milions d'euros.
Mentre els bancs continuen obtenint grans beneficis econòmics, el Govern espanyol manté la seua política d'ajuda a aquestes entitats privades. En efecte, el passat divendres 30 de gener es va realitzar la quarta subasta de fons a càrrec del Tresor Públic, que va proveir a 36 entitats financeres un total de 6.002 milions d'euros. Amb aquesta subasta, el Govern espanyol ja ha regalat als bancs privats 19.339 milions d'euros d'origen públic. El Govern ha previst abonar fins a 30.000 milions d'€, tot i que algunes fonts asseguren que la xifra pujarà finalment a 50.000 milions d'€.
dilluns, 2 de febrer del 2009
Crònica de la manifestació contra l'atur i la carestia de la vida

En un ambient combatiu, les manifestants cridaren contra la política econòmica del govern espanyol i la Unió Europea. Diverses organitzacions eixiren amb les seues pancartes, des de la Cgt, Pcpe-Cjc, Pce-Eu, Pce (ml), fins a l'Esquerra Independentista de la ciutat.
Podeu veure més fotos a: http://picasaweb.google.com/alacantencrisi/ManiAAlacant310109#
divendres, 30 de gener del 2009
Els bancs i multinacionals continuen augmentant els seus beneficis
La Caixa d’Estalvis de la Mediterrània (CAM), la principal entitat bancària del sud del País Valencià, va anunciar ahir els resultats de l’any 2008. La CAM va guanyar 390 milions d’euros, un 1’20% més que el 2007. Com es pot deduir, la crisi no afecta a tots per igual. A aquesta magnífica quantitat la CAM no va sumar els 827 milions d’euros que va ingressar a compte de la venda de les seues participacions a l’elèctrica Unión Fenosa, i que li van reportar unes plusvàlues de 520 milions d’euros. LaCAM no ha computat aquest ingrés en el capítol dels beneficis (que haurien pujat a 910 milions) sinó que els ha destinat al capítol de “reserves”.
Altres bancs i multinacionals radicades als Països Catalans van presentar també ahir el seu balanç de beneficis. El Banc de València va fer públic que en el 2008 ha guanyat 150 milions d’euros (un 10’65% més que en 2007) i el Banc de Sabadell anuncià que si bé els seus beneficis havien caigut un 13’9% respecte a l’any anterior, la xifra total de guanys ascendia a ni més ni menys 674 milions d’euros. Finalment, Unión Fenosa comunicà que el 2008 els seus beneficis havien augmentat un 21’1%, fins arribar a la fabulosa xifra de 1200 milions d’euros.
Així, mentre el Govern continua amb la seua política d’ajuda financera als bancs, caixes i especuladors, aquests continuen mantenint els seus fabulosos benefici. Al mateix temps, la crisi ofega la classe treballadora, amb el continu augment de l’atur.
dimecres, 28 de gener del 2009
908 treballadors de l'Alcoià, al carrer
Se multiplica por 4 el número de ERE en el último año
El número de expedientes de regulación de empleo (ERE) se multiplicó por cuatro en la comarca a lo largo del último año. La crisis en la industria tradicional y, en menor medida, el parón en la construcción, hicieron que de las 17 regulaciones tramitadas en 2007, se haya pasado a un total de 72 en 2008. La cifra de trabajadores afectados por estos ajustes de plantilla se ha triplicado, ya que se ha pasado de 267 a 908.
Un análisis de estos datos estadísticos refleja el mal momento que está atravesando el sector industrial. De los 72 expedientes, 22 han sido promovidos por empresas del sector textil, 19 corresponden al metal y 7 a la madera. La crisis de la construcción se ha traducido en 10 expedientes en firmas constructoras de la comarca.
Hay que señalar que Ibi ha sido la localidad más afectada por estos ajustes de plantilla, ya que a lo largo del año pasado fue escenario de 21 expedientes. Hay que recordar que el sector del metal de la Villa Juguetera se ha visto muy afectado por la caída de las ventas en la automoción. Por detrás de Ibi, va Alcoy, con 18 ERE y Cocentaina, con 13. Especialmente difícil fue el tramo final del año, en el que se sucedieron hasta 15 expedientes en Alcoy e Ibi
dissabte, 24 de gener del 2009
Quasi 28.000 llars del sud tenen a tots els seus membres en l'atur
En las comarcas de Alicante, 27.900 hogares tenían en el tercer trimestre del pasado año a todos sus miembros en situación de paro, cifra que representa el 3,9% de las 717.300 viviendas familiares totales contabilizadas, según los últimos datos estadísticos desagregados por provincias en esta variable.
De acuerdo con este mismo balance del tercer trimestre de 2008, las viviendas provinciales con, al menos, la mitad de los activos parados ascendía a 79.100, que suponen un 11% del total. Y los hogares con alguno de sus miembros en situación de desempleo representaban el 14,4% al contabilizarse 103.300.
Por contra, las viviendas familiares de la provincia con todos sus miembros ocupados ascendía en el tercer trimestre del pasado año a 402.700, lo que significa el 56,1% del total de los hogares.
Otros datos revelan que en el 29,4% de los hogares no hay trabajadores activos (en condiciones de incorporarse al mercado laboral y pueden ser ocupados o parados); así como que el 33,3% de las viviendas no tienen ocupados y que el 4,7% de los hogares no tienen perceptores de ingresos. Este porcentaje es, incluso, superior, al 3,9% de viviendas en que todos sus miembros están parados.
L'atur a les comarques del sud creix fins al 16'08%
La provincia de Alacant cerró el cuarto trimestre de 2008 con 151.500 desempleados, 29.900 más que en el trimestre anterior y 54.200 más que hace un año. Este espectacular incremento, por efecto de la crisis económica y financiera, ha disparado la tasa del paro provincial hasta el 16,04% de la población activa, nivel que la sitúa ya por encima del 15,9% de la previsión del Gobierno para 2009 y que supera, asimismo, a las medias estatal y autonómica de finales de 2008, que alcanzaron el 13,91% y 14,85%, respectivamente.
Los últimos datos de la Encuesta de Población Activa (EPA) publicados ayer reflejan que el aumento del desempleo ha castigado más a las mujeres, colectivo que experimenta un crecimiento del 67,55% en el último año al registrar ya un total de 77.400 paradas, de las cuales 31.200 se apuntaron a las listas del desempleo en los últimos doce meses. Sin embargo, el ritmo de destrucción de puestos de trabajo entre los hombres es menor al acumular un total de 74.100 desempleados, 23.100 más que hace un año.
Esta evolución por sexos muestra una tendencia contraria a las estadísticas del paro registrado, que al cierre de 2008 reflejaban que, por primera vez, el paro masculino superaba al femenino.
dijous, 22 de gener del 2009
dimecres, 21 de gener del 2009
L'atur continua creixent als Països Catalans
L'atur continua sent la cara més fosca i dura de la crisi capitalista. Segons les dades del mes de desembre facilitades pel Ministeri espanyol de Treball, als Països Catalans (Comunitats Autònomes del Principat, País Valencià i Illes) ja som 854.354 les persones que estem aturades, un 5'7% més que el mes anterior. En l'any 2008 l'atur va crèixer en els Països Catalans un 57'24%. El creixement de l'atur incideix especialment en les dones (403.121 aturades, el 47%) i als immigrants (160.311, amb un creixement en l'últim any del 88'6%).
El creixement de l'atur afecta a tots els sectors econòmics: agricultura (14.206 aturades), indústria (157.171 aturades), construcció (149.536 aturades) i serveis (494.232 aturades).
D'aquestes més de 850.000 persones aturades, el 77% cobren en l'actualitat algun tipus de prestació per atur (prestació contributiva, subsidi o renda activa d'inserció), però la seua situació esdevindrà dramàtica quan al llarg d'aquest 2009 s'esgote el temps d'aquestes prestacions.
Segons han anunciat els diferents ministeris espanyols i la pròpia Unió Europea en un degoteig informatiu durant les primeres setmanes de gener, l'atur continuarà creixent al llarg de 2009, enviant al carrer a milers de treballadors més. Les previsions més optimistes per a l'estat espanyol situen la taxa d'atur en un 20%, amb un total de 4.000.000 d'aturades, un milió més que en l'actualitat.
dimecres, 14 de gener del 2009
100.000 alacantins viuen amb menys de 430 euros al mes
Desde hace ya varios años se habla de sueldos extremadamente bajos, pero la magnitud de este problema, que empobrece a la población alicantina, es muy amplia. En la ciudad hay más de 100.000 personas que sobreviven con menos de 430 euros al mes.
Así, 100.536 personas cobran únicamente 430 euros al mes (6.024 euros al año), según los últimos datos de la Agencia Tributaria.
Otros 109.422 vive con 720 euros mensuales, lo que suponen 10.084 euros al año y tan sólo 1,5 veces el salario mínimo interprofesional. Otros 143.916 son mileuristas, pues su salario cada mes alcanza los 999 euros, y al año 13.991 euros.
Pero no todos los ciudadanos viven apretándose constantemente el cinturón. En la provincia hay 3.204 personas con sueldos astronómicos de unos 115.200 euros al año (unos 8.000 al mes).
Los jóvenes de 18 a 25 años son los que menos dinero perciben con su trabajo, con una media de 8.000 euros al año. Por sectores, donde más se gana es en el de la Energía y el Agua, con 26.404 euros, mientras que el peor pagado es el de la Hostelería y Restauración, con 8.790 euros anuales.
El sueldo todavía entiende de sexos, y las alicantinas siguen cobrando menos que sus compañeros varones. Para ellos, la retibución media es de 17.000 euros anuales, mientras que para ellas es de 12.300, con 4.700 euros menos al año.
Esta diferencia también se hace notar en los sueldos más altos, donde los varones llegan casi a los 117.000 € anuales muentras que ellas se quedan en los 104.000.
La clase media ya va a Cáritas
Como consecuencia de la crisis económica, Cáritas ha aumentado en un 45% su ayuda a los alicantinos, especialmente a la clase media, que se ha visto obligada a acudir por primera vez a esta institución. Las razones principales han sido la petición de ayudas para pagar la vivienda, debido a la pérdida de empleos (también los temporales). Algunos de los colectivos más vulnerables son ahora los mayores de 65 años, las mujeres y los menores. Así, el perfil de demandante de ayuda ya no es tan sólo de inmigrantes o personas de la comunidad gitana.
diumenge, 4 de gener del 2009
2009: Tot pujarà en Alacant per damunt del IPC
A los alicantinos les espera una cuesta de enero de aúpa. A la crisis financiera se le sumará desde hoy, 1 de enero, la subida de casi todos los impuestos municipales por encima del Índice de Precios al Consumo (IPC) previsible, que se situó en el 2% a final de año; es el caso de la tasa de basuras, que se incrementa más del doble, un 5% (lo que supone una media de 1,70 euros por vivienda), u otros como el agua, que suben un 2,8%. En este caso, una familia que paga cada trimestre 52 euros, el recibo se le encarece 1,56 euros, de media.
El impuesto de circulación sólo se actualizará el IPC (en 2008 subió un 15,20%). Otros impuestos se disparan en 2009, como los casos de la tasa de veladores que los hosteleros deben abonar, un 9,25% (el metro cuadrado pasará a costar casi cuatro euros al mes) y el de la plusvalía, con un 7%.
Junto a los tributos locales, el transporte público también experimenta una notable subida. El billete del bus se incrementa cinco céntimos (de 1,10 a 1,15 euros), lo mismo que el del tranvía. Aparte del Ayuntamiento, el Gobierno y otros servicios también suben tarifas: una media del 3,8% la factura de la electricidad o un 4,12% el teléfono. Lo único que baja es el gas, un 3,62%.

